fredag 12 juli 2013

DIY: We Can Do It


Tänkte att jag skulle göra en egen sån där We Can Do It/Rosie the Riveter-bild. Så här gjorde jag.

1. Hade redan på mig en röd Marimekko-scarf som jag köpte på finlandsbåten när jag var och hälsade på släkten nu i helgen.

2. Tog på mig en blå skjorta.

3. Bad sambon ta ett kort med mobilen med en vit vägg som bakgrund.


4. Öppnade photoshop. Photoshop är din vän.

5. Skuvade till färgerna lite så att det blev lite mer kontrast.

6. Gjorde bakgrunden gul. Extremt pilligt.


7. Kopierade We Can Do It-pratbubblan från en annan bild på nätet.


8. Klippte in pratbubblan på min bild. Det här var också rätt pilligt för hålen i a, d, o följde inte riktigt med så jag fick göra nya.

9. Fixade lite gult där det behövdes och gjorde bokstäverna vita.


10. Klart!

1 kommentar:

Related Posts with Thumbnails